Jednogarnkowa zupa holenderska

Składniki:

6 ziemniaków,8 marchewek,4 cebule,4 kiełbasy metki,1 l wody,1 kostka rosołowa,sól,pieprz,szczypta curry.

Przygotowanie:

Metkę i marchew pokroić w plasterki.Ziemniaki i cebulę pokroić w kostkę.Wszystko razem wrzucić do garnka,zalać wodą.Dodać kostkę rosołową i gotować ok 35-45 min.Doprawić.

Można dodać zielony, konserwowy groszek.

Sernik troszkę inaczej

Składniki:

200 g masła lub margaryny,2 szklanki mąki,1 szklanka cukru z czubkiem +1 łyżka,3-4 jajka,250 g twarogu.

Przygotowanie:

Masło posiekać (można też zetrzeć na tarce kiedy jest zamrożone),wymieszać z 2 szklankami mąki i jedną łyżką cukru.Ciasto musi być takie jak na kruszonkę.Twaróg wymieszać z jajkami i szklanką cukru.Formę wysmarować masłem.2/3 kruchego ciasta wyłożyć formę wraz z bokami.Wyłożyć ser i znów kruszonkę.Piec ok 1 – 1,5 godziny,aż kruszonka będzie miała złoto-brązowy kolor.

Wiosenna sałatka.

Składniki:

150 g ryżu,warzywa(marchew,brokuły,szparagi,kalafior,papryka),ząbek czosnku,masło,pęczek koperku,pieprz,sól,curry,woda lub bulion 400 ml.

Przyrządzenie:

Warzywa umyć.Czosnek lekko podsmażyć z na gorącym oleju.Dodać warzywa i obsmażyć na dość silnym ogniu.Do warzyw dodać ryż i zmniejszyć ogień i smażyć ok 7 min.Następnie dolać gorącej wody lub bulionu z warzyw(może być z kostki).Gotować pod przykryciem  na małym ogniu ok.20 min.Kiedy woda wyparuje a ryż jest miękki dodajemy curry,sól,pieprz.Gotować do momentu kiedy woda całkowicie wyparuje.Koperek posiekać.Wymieszać.Ryż z warzywami często mieszać,żeby wszystko było ugotowane.

Jeżeli ktoś lubi można położyć 2-3 plasterki żółtego sera i poczekać aż się roztopi.